lördag 10 januari 2009

Det bidde isfikse

Jag sov gott inatt. Och bestämde mig föratt gå upp vid 10:30.... Då duschade jag och åt frukost. sedan tog bi på oss en massa kläder, isdubbar och gick ner till sjön. Det var ganska varmt ute och isen var blöt och hal men vi hade broddar på oss.

Vi borrade en hel del hål och pimplade men ingen fisk ville nappa. men det var ändå skönt att få isfiska lite i år. Isen var mellan 10 - 15 cm tjock

Här kommer lite bilder som min pappa tog under fisket:

Här ser man hur jag rycker...



Se hur fint det speglar sig på den vattninga isen. I det bruna huser med grönt tak bor mina föräldrar. Som ni ser är det inte långt till sjön.


Här har pappa borrat ett hål där det var ganska blött. Då rann vattnet ner i hålet.... Lite konstigt det brukar ju inte göra så det brukar komma upp vatten ur hålet.

Mamma och jag fiskar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Va skönt det ser ut. En perfekt sätt för dig att ta det lugnt på. Jag vill också fiska, fast jag hade aldrig vågat mig ut på 15 cm tjock is. Jag är skiträdd för sånt.