torsdag 8 januari 2009

Snö och shopping

I morse när jag tittade ut så snöade det för fullt. Kul tyckte jag.

I morse fick jag väcka bubben . Men när jag hade klätt på honom och vi skulle gå ut blev han tveksam. Kan man gå på detta vita. När vi kom till dagis pekade han på sina skor som hade snö på sig... Hans fröken tog lite snö från skon och den smällte. Då trodde han att hon hade gömt snön. Det är helt klart för sällan det är snö här nere....

I eftermiddag när jag åkte hem vid 13 så hoppades jag att det var minst lika mycket snö hemma som där jag jobbar. Men det var det minsan inte. Hemma hade all snö töat bort. Så det blev ingen snowracing i backar.

Vi gick en barnvagnspromenad med hunden och sedan åkte vi och handlade ett skärp och Lactulos till Bubben.

På jobbet har barnen lekt för fullt i snön. De blir ju helt hysteriska när det kommer snö för de vet ju att den kan försvinna när som helst

Inga kommentarer: