tisdag 10 juni 2008

Skolavslutningen gick bra. Först sjöng alla barnen ett par sånger på trappan ute. Det blåste väldigt mycket. Men allt gick väldigt bra.

I klassrummet hade föräldrar ordnat fika och där läste ett par flickor upp en saga och vi fröknar delade ut bokslukarmedaljer och possitiva omdömen om varje elev som deras kamrater har skrivit om dem.

Vi tre som är inblandade i klassen fick varsina halsband, armband och örhängen och blommor. Jättefina var de. Sedan gick vi till BAMBA där det var avtackning av kollegor som av olika anledningar slutar och 2 av tre rektorer som flyttar på sig. Vi fick även en bit smörgåstårta att mumsa på under tiden.

Sedan satte jag mig med två andra lärare och gjorde upp vilka tider vi ska äta nästa år och sedan satt jag och gjorde ordning schemat till nästa år.... tror jag....

Jag ska enligt min tjänstgöring undervisa i 850 minuter men jag är uppe i ca 900 minuter nästa år. Jag får väl fråga rektorn hur vi löser de ca 50 minuterna....

Inga kommentarer: