måndag 16 juni 2008

Telefonförsäljare

Jag är med i NIX-registret. Men ändå så har två telefonförsäljare ringt mig idag. Först så handlade det om digital-TV från Telia. Det var säkert ett bra ergbjudande men jag vill inte få erbjudnanden via telefon så jag tackade nej.

Sedan ringde de från Göteborgs-Posten och sa att jag har blivit utvald .... För att jag var med i en kampanj i julas. Jag skulle kunna prenumerera i upp till 12 månader och bara betala för helgerna. Jag kunde dessutom sluta när jag ville.... Men jag tackade nej. Av ett par anledningar:
* Den är för stor (för mycket att slänga)
* Gamla nyheter (Surfar på olika tidningar i stället)
* Hinner inte att läsa den

Nu hoppas jag att det inte ringer fler telefonförsäljare i så fall får jag väl påminna om NIX....

1 kommentar:

Anonym sa...

Fast är du kund hos dom sen tidigare får dom ringa... är du telia kund får dom ringa och erbjuda saker. prenumerera du på en tidning, exv från Bonniers förlag, så får dom ringa och erbjuda andra tidningar från samma förlag... Men utan nix skulle det ju ringa HELA TIDEN